משכנתא בישראל לתושבי ספרד

צרו קשר עוד היום, ייעוץ
ללא עלות!

שרותים נוספים

גרים בספרד ורוצים לקחת משכנתא בישראל? הגעתם למקום הנכון. מרטין בוקסדורף עם ניסיון של 15 שנים במשכנתאות לתושבי חוץ בישראל. 

 

למשכנתאות יש תפקיד אדיר בתנאים הכלכליים של היום, כאשר תושבי ספרד זקוקים לביטחון של נכס מבלי להעמיס על עצמם בתשלום מלכתחילה. זה עוזר להם לרכוש נכס במדינת ישראל ולדחות את התשלומים עבורו ובכך ליהנות ולחיות את הרגע. בניגוד למה שאתם אולי חושבים, לא רק תושבי מדינת ישראל נוהגים לקנות בית במדינת ישראל, גם תושבי ספרד נוהגים לעשות זאת.

כאשר חושבים על משכנתא בישראל לתושבי ספרד, בדרך כלל יהיו אלו אזרחים ישראליים, יהודים שחיו בספרד, או יהודים שבכלל היגרו לספרד, וכיוצא בזה.
רכישת הנכס בישראל נעשית בשל כל מיני סיבות, ונוכח האנטישמיות ההולכת וגוברת בספרד בשנים האחרונות, תושבי ספרד מרגישים פשוט יותר מאוימים מכיוון שהם יהודים וחשוב להם לייצר חלופה בטוחה לחיים במדינת ישראל, כאשר החיים והביטחון האישי בספרד יהיו קשים למדי.

באם תקפידו על המשך קריאת המאמר הנ"ל, תבינו כי תושבי ספרד רואים בנדל"ן בארץ כאופציה מאוד איכות להשקעה מכיוון שעלו המחירים בקצב מסחרר בעשר השנים האחרונות, ואף בכך הם יכולים לקצור פירות פיננסיים בטווח הקצר ולהגיע לתשואות גבוהות למדי.

איך השפיעה הקורונה על הגברת הביקוש לקבלת משכנתא בישראל לתושבי ספרד?

בעשור האחרון, ובפרט נוכח התפשטות מגפת הקורונה, כולנו עדים להמוני תושבים מספרד שמעתיקים את מקום משכנם הקבוע לארצנו הקטנטונת, כאשר הם מגיעים מקהילות גדולות בספרד.

מרבית התושבים הספרדים מבקשים לרכוש בית משום שהם רואים בבית בארץ בתור השקעה משתלמת בראייה קדימה, או למטרות מגורים או נופש, או לחלופין יש מי שמבקש לרכוש נכס בשביל ילדיו או נכדיו, כדי לעודד אותם לעשות עלייה, וכיוצא בכך.

וכאמור לעייל, אף הקורונה תרמה לעניין הרב ברכישת נכס במדינת ישראל. אותם אנשים מבקשים לקבל אישור על קבלת משכנתא בישראל לתושבי ספרד, משום שמדינת ישראל נחשבת בעיני תושבי ספרד בתור מדינה מבוססת ויציבה מן ההיבטים של כלכלה ובריאות, מה שמצוין לחיות במדינת ישראל בתקופה הכול כך מאתגרת של הקורונה.

האם משכנתא בישראל לתושבי ספרד אפשרית בכלל?

באופן מובהק נגיד בזאת, כי משכנתא בישראל לתושבי ספרד בהחלט אפשרית, בעוד התושבים הספרדים עשויים לבחור בכל אחד ממסלולי המשכנתא הניתנים בארץ, ומעבר לכך הם יכולים ליהנות מהזכות לבחור במסלול של מטבע חוץ, אף במידה ומדוב אודות מסלול יורו, ואף במידה ומדובר אודות מסלול דולרי.
ולשם השוואה, נסביר לכם, כי תושבי מדינת ישראל מורשים לקבל אך ורק שליש משכנתא במסלול של מטבע חוץ.

האם הבנקים מערימים קשיים לקבלת משכנתא בישראל לתושבי ספרד?

אפשר להגיד בוודאות, כי יש בנקים שבהחלט מערימים קשיים לקבלת משכנתא בישראל לתושבי ספרד. בשל העובדה שלתושבים הספרדים לא קיים חשבון בנק פעיל בארץ, כמו גם אין בידם הכנסה באופן חודשי וקבוע במדינת ישראל, הבנקים מקשים עליהם לקבל משכנתא.

הבנק רואה בכך שאין לתושבים הספרדים באמת יכולת החזר, וזאת משום שלחלק מהם לא קיימת כל עדות להכנסה במדינת ישראל, ובאם הם לא יעמדו בתשלומי החזר המשכנתא החודשיים, לא יוכל בנק ישראל לעקל את הבית או את החשבון שלהם בספרד, באופן ברור מאליו.

משום שהחזר תשלומי המשכנתא מבוצע באופן קבוע בחשבון בנק במדינת ישראל, התושבים הספרדים מחויבים לפתוח חשבון בנק חדש בארץ, באם ברצונם לקבל משכנתא בישראל לתושבי ספרד.

פתח צ'אט
1
צריך עזרה?
שלום שמי מרטין בוקסדורף
אשמח ללוות ולענות על כל שאלה הקשורה למשכנתא

איך אפשר לעזור?