משכנתא לאנשים שגרים בחול

צרו קשר עוד היום, ייעוץ
ללא עלות!

שרותים נוספים

המונח משכנתא משמש לפעמים לסירוגין עם ביטחונות, אשר מתייחסים לנכסי מקרקעין של אנשים פרטיים, שכנגדם לוקחים משכנתא. המשכנתא מבטיחה שהלווה יישאר מחויב לפרוע את ההלוואה והריבית.

כולם כבר יודעים כי תושבי חוץ רבים מבקשים לרכוש בתים במרחבי מדינת ישראל, בשל מטרות כאלו ואחרות. כדאי שתדעו כי תושב חוץ מוגדר בתור ישראלי שעבר לגור במדינה שמעבר לים, או לחלופין יהודים שחיים שם.

הרצון של תושבי החוץ לקנות נכס במדינת ישראל מונע בדרך כלל מהצורך הקיומי להבטיח היתכנות זמינה בישראל לעת רצון, או לשם הזדמנות של השקעה. מה שמניע את תושבי החוץ להיות בעלי נכס במדינת ישראל אינו שונה ממה שמניע את הישראלים להיות בעלי נכס בארץ.

מדובר, ככלות הכול, אודות תנאי משכנתא בישראל לתושבי חוץ נוחים ביותר, כמו גם שניתן באמצעותם לבצע מינוף זול על ההון העצמי, ואף ביצועי עבר מרשימים, מתוך התבוננות במגמת עליית מחירי הדירות. באופן כללי, אם פשוט תמשיכו לקרוא, תגלו כי אישור על קבלת משכנתא בישראל לתושבי חוץ מאוד אפשרי, גם מבלי שיגיעו פיסית למדינת ישראל.

האם משכנתא בישראל לתושבי חוץ בכלל אפשרית?

ברור מאליו, כי קבלת משכנתא בישראל לתושבי חוץ אפשרית, כאשר באופן כללי, תושבי חוץ יכולים לקבל משכנתא עבור רכישת נכס בארץ עד לסך של חמישים אחוזי מימון של ערך הנכס, משמע, שעליהם להתארגן על מחצית משווי הנכס בכוחות עצמם.

אין זה חוק שרירותי שקבע בכלל בנק ישראל, ככלות הכול מדובר על הגדרה עסקית שנקבעה על ידי הבנקים במדינת ישראל, ובשל כך בתרחישים מסוימים תיתכן אישור קבלת משכנתא בישראל לתושבי חוץ יותר מחמישים אחוזים, מה שנאמר – כל עניין לגופו. 

האם משכנתא בישראל לתושבי חוץ יכולה להיות מוגבלת?

על זה נגיד, ברור שכן, אכן משכנתא בישראל לתושבי חוץ יכולה להיות מוגבלת. ולמה בדיוק התכוון המשורר בדבריו? ובכן, קיימים שני גורמים למעשה אשר מגביל את אפשרויות המשכנתא בכלל, ואת אפשרויות המשכנתא של תושבי החוץ בייחוד, והנה הן לפניכם – אפשרות ראשונה קשורה לרגולטוריות – הרגולטור הוא מי שאמון על תחום הבנקאות והן המשכנתאות בארץ, הלא הינו בנק ישראל.

כאשר הוא אוסר על הבנקים במדינת ישראל לספק כל משכנתא שהם מעוניינים, תוך כדי השתה של כל מיני מגבלות, שמטרתן להגן על הלקוחות מן הפן האחד; ולשמר את החוזק של המערכת הבנקאית מן הפן השני. הגורם השני הינו כלכלי, ככלות הכול הבנקים נחשבים לגופים מסחריים, בעודם מאשרים קבלת משכנתא שתשתלם להם בהיבטים של סיכון אל מול תשואה.

האם משכנתא בישראל לתושבי חוץ מתאפשרת בכל מסלול מבוקש?

בפני תושבים החוץ עומדים לבחירה כל המסלולים של משכנתא בישראל לתושבי חוץ שעומדים בפני הישראלים. מעבר לכך, יש להם את הזכות ליהנות ממסלול משכנתא של מטבע חוץ, מסלול של ין יפני, דולר או יורו. בעקבות המגבלות של בנק ישראל, תושבי מדינת ישראל לא עשויים ליהנות מקבלת משכנתא במסלול שכזה, משום שמסלול מטבע החוץ מוגבל לעד משליש המשכנתא.

פתח צ'אט
1
צריך עזרה?
שלום שמי מרטין בוקסדורף
אשמח ללוות ולענות על כל שאלה הקשורה למשכנתא

איך אפשר לעזור?