משכנתא למסורבים- למרות הסירוב

צרו קשר עוד היום, ייעוץ
ללא עלות!

שרותים נוספים

משכנתא הינה הלוואה, אשר משמשת לשם רכישה של נכס נדל"ן. בקבלת המשכנתא אתם בעצם מסכימים לשלם לבנק לאורך זמן, תשלומים קבועים המחולקים לקרן וריבית.

בתום אישור המשכנתא, הנכס משמש כבטוחה להבטחת תשלום המשכנתא. אך לפעמים, למגינת לבכם, יתכן מצב שבו הבנק יסרב לאשר לכם קבלת משכנתא, מתוך מנעד נרחב של סיבות, שאותן נחקור במאמר זה.

משכנתא למסורבים ניתנת לפתרון בתום הבנת הסיבות לסירובה, התנהלות מושכלת עם הבנק, או לחלופין ניתוח הצרכים שלכם. משום שסירוב משכנתא לא בהכרח נובע מבעיה כלכלית אמתית, יתכן שתיתקלו במצב מצער שכזה, בין אם אתם משפרי דיור או משקיעים, ובין אם אתם זוג צעיר שמתעתד לראשונה לרכוש בית. כך או כך, תמשיכו לקרוא ותבינו קצת יותר על הנושא של משכנתא למסורבים.

איך זה בכלל קורה – משכנתא למסורבים?

עם העלייה המטאורית של ענף הנדל"ן, יותר ויותר ישראלים רוצים לרכוש בית ולקבל משכנתא. לפעמים, ברגע האמת יתגלו קשיים, ותהפכו חיש מהר למקוטלגים בתור משכנתא למסורבים.

הסיבות לכך הן רבות ומגוונות, כמו למשל – הכנסה חודשית נמוכה מדי, בהתחשב בסכום המשכנתא שביקשתם, אין יותר מדי הון עצמי, שתואם את דרישות בנק ישראל, בעיות בדוח של BDI, שמן הסתם מתריע את הבנק שלא להמשיך את האישור על קבלת המשכנתא בעקבות היסטוריה עסקית, הגיל שלכם עשוי להוות בעיה בחיתום של ביטוח החיים, חוסר יכולת החזר מכיוון שיש חשיפת אשראי גבוה, חוסר התנהלות תקינה בחשבון הבנק שלכם, בעיות ברישום הבית, וכיוצא בזאת.

אחת הבעיות הכי שכיחות שבעקבותיה יקטלגו אתכם בתור משכנתא למסורבים, היא הגשת בקשת לקבלת משכנתא שאיננה מתאימה לדרישות הבנק או ליכולת הפיננסית שלכם. בתרחישים שכאלו, אפשר פשוט לתקן את סוג בקשת המשכנתא ולהתאים את המשכנתא לפי הקריטריונים הנדרשים של הבנק, מן ההיבט של שיעור המימון, הסכום המבוקש, וכיוצא בזה. כמו גם, ניתן לפנות לבנק אחר, שיאות לאשר לכם משכנתא בשיעור יותר גבוה.

איזה פתרונות יש בהיבט של משכנתא למסורבים?

הבשורה המשמחת, שאכן יש פתרונות בהיבט של משכנתא למסורבים. באופן כללי, בעקבות חסמים רגולטורים כאלו ואחרים, כמו גם החמרה בנוקשות ובאישור משכנתאות מהצד של המפקח על הבנקים ושל בנק ישראל, לפעמים הבנקים נהיים מוגבלים ביכולת התמרון שלהם לאשר משכנתא כנגד נכס קיים ללקוחות "בעייתיים", מה שהופך אתכם ישר למקוטלגים בתור מסורבים לקבלת משכנתא.

בעקבות זאת, חוקק חוק רישוי צו האשראי המורחב, שלפיו יש פתח לכמה קרנות נדל"ן, כאשר חלק מהן ממומנות באמצעות חברות הביטוח המובילות בארץ, במקביל לפיקוח צמוד של משרד האוצר. ולעניינינו, אותן קרנות נדל"ן מסוגלות לסייע לכם במתן משכנתא למסורבים לטווח הקצר והארוך של עד שני עשורים עם ריבית מאוד תחרותית.

פתח צ'אט
1
צריך עזרה?
שלום שמי מרטין בוקסדורף
אשמח ללוות ולענות על כל שאלה הקשורה למשכנתא

איך אפשר לעזור?